تاد آسانا (کوه یا ایستادن صحیح ) - Tadasana / Mountain Pose
یوگا راز نشاط

آمار مطالب

کل مطالب : 40
کل نظرات : 2

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 12

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 51
باردید دیروز : 8
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 101
بازدید سال : 2181
بازدید کلی : 218284
تبلیغات
<پروردگارا! به من آرامشی عطا فرما تا بپذيرم آنچه را كه نمي توانم تغيير دهم و شهامتی،تا تغيير دهم آنچه را که مي توانم و بينشی تا تفاوت اين دو را بدانم؛ مرا فهم ده، تا متوقع نباشم دنيا و مردم آن مطابق ميل من رفتار كنند>
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
آیورودا 4 1217 آیورودا
حیوانات 2 903 yoganeshat
حرکات یوگا 3 1146 yoganeshat
نویسنده : مرزبان
تاریخ : پنج شنبه 10 مهر 1393
نظرات

 

تادا (tada) به معنای کوه است و " تاداسانا " یعنی وضعیتی که در آن یوگی چون کوهی استوار و سربرافراشته قرار گرفته است.به این آسانا (samasthiti ) نیز گفته می شود." sama " به معنای متعادل و "stithi " به معنای ثبات که در مجموع اشاره به سکون و ثبات متعادل بدن در طی این اسانا دارد. کلیه حرکات ایستاده با تاداسانا شروع می شوند لذا وضعیتی مهم و بنیادین است.

۱ - صاف بایستسد ,پاها در کنار هم , انگشت های شست , داخل پاشنه ها و قوزک ها یکدیگر را لمس کنند.

۲ - عضلات بالای زانو ( چهار سر ران ) را منقبض کرده و کاسه زانو ها را بالا بکشید,گودی کمر را مهار کرده ,عضلات باسن منقبض و شکم را به عقب بکشید و دنبالیچه به سمت پایین .

۳ - قفسه سینه باز , شانه ها پایین و عقب ( شانه ها را می توانید یک نیم دایره به سمت عقب بچرخانید ) دستها در دو طرف تنه به سمت پایین کشیده باشند.

۴ - ستون فقرات را کشیده و بلند کرده سر را در امتداد ستون مهره ها نگه دارید.

۵ - وزن باید به طور مساوی بین دو کف پا تقسیم شود.

۶ - عضلات صورت , چشم , گلو و گردن را آرام نگه داشته و به مقابل نگاه کنید.

۷ - دستها در کنلر بدن به حالت اکتیو باشد یعنی نه رها و نه منقبض.

 

موارد احتیاط در این حرکت :

زمانی که احساس سر درد و سرگیجه دارید از انجام طولانی مدت پرهیز کنید.

 

فواید این حرکت :

 

- آمادگی برای سایر حرکات ایستاده

- ایجاد تعادل فیزیکی - روانی و احساس سبکی در بدن

- تقویت عضلات ستون فقرات و شکم و بهبود فشار بر اعصاب ستون فقرات

- ایجاد تقارن در بدن و تقسیم وزن به طور مساوی بر روی هر دو کف پا

- کاهش درد سیاتیک

- بهبود صافی کف پا


تعداد بازدید از این مطلب: 1775
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


Y O G A N E S H A T
به سایت Yoga Neshat خوش آمدید شیراز خیابان ارم 32295024 _071 http://www.facebook.com/groups/187203674713682


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود