یوگا راز نشاط

آمار مطالب

کل مطالب : 40
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 12

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 38
بازدید هفته : 52
بازدید ماه : 81
بازدید سال : 422
بازدید کلی : 236741
تبلیغات
<پروردگارا! به من آرامشی عطا فرما تا بپذيرم آنچه را كه نمي توانم تغيير دهم و شهامتی،تا تغيير دهم آنچه را که مي توانم و بينشی تا تفاوت اين دو را بدانم؛ مرا فهم ده، تا متوقع نباشم دنيا و مردم آن مطابق ميل من رفتار كنند>
نویسنده : مرزبان
تاریخ : دو شنبه 16 مرداد 1391
نظرات

چاکراها نقاطی هستند در بدن ما که انرژی پرانا یا انرژی حیات را جذب می کنند. چاکراها مرکزهای انرژیکی بدن هستند. پرانا از چاکراها وارد بدن می‌شود و از کانالهای انرژی به اندامها یا نقاط حساس بدن می‌رود. در بدن , چاکراهای انبوهی هست ولی اصلی ترین ان ها 7 چاکرا می باشد. هر چاکرایی ارتباط مستقیم با یک سری از ارگان های بدن دارد. تاثیرات این چاکرها در عملکرد این ارگان ها و همچنین تاثیربخش در عملکرد روحی و روانی ما است.

چاکرای 1: چاکرای جنسی است که در انتهای استخوان دنبالچه قرار دارد.رنگ این چاکرا قرمز است و کارایی ان بر روی استخوان بندی و ماهیچه‌ها بر روی کلیه‌ها و غدد فوق کلیه بر روی اندامهای جنسی و فعالیت‌های جنسی است. عملکرد ابن چاکرا نگهداری , بقا و استواری شما را بسیار می کند و حس امنیّت را در شما افزایش دهد.

چاکرای 2 : چاکرای هارا است که حدودا دو انگشت زیر ناف قرار دارد.رنگ این چاکرا نارنجی است و کارایی ان بر روی روده و فشار خون است. عملکرد ابن چاکر در بروز خشم و نفرت وکینه یا حس شرافت است . هارا نقطه مرگ و زندگی است. در سنت ژاپنی عمل هاراکیری در این نقطه روی می دهد.

چاکرای 3 : چاکرای شبکه خورشیدی است.رنگ این چاکرا زرد است و محل استرس ,غرور های بیجـا , منیّتها و ذّلت و خواری است. متانت و وقار ونرمی در این چاکرا مایه ایجاد آرامش میشود.

چاکرای 4 : چاکرای قلب در میان قفسه سینه قرار دارد. رنگ این چاکرا سبز است و بر روی قلب و ریه‌ها کارساز است.عملکرد ابن چاکرا به باز کردن قلب کمک می کند تاقلب شما را بسمت عشق ، بسمت دوست داشتن و بسمت زیبایی ها باز کند.

چاکرای 5: چاکرای گلو است. رنگ این چاکرا ابی است که بر روی تارهای صوتی و تیروئید کارساز است.عملکرد این چاکرادر بالا بردن خلاقیت و ابراز درون است.

چاکرای 6: چاکرای آجنا است.رنگ این چاکرا نیلی است که بر روی چشم‌ و غده هیپوفیز و غده صنوبری کارساز است و بر روی حافظه کارایی می‌گذارد.عملکرد این چاکرا با مدی تیشن کردن فراوان کمک به باز کردن چشم سـوم است.

چاکرای 7: چاکرای تاج در فرق سر قرار دارد.رنگ این چاکرا بنفش است و انرژی ایزدی از این چاکرا وارد بدن می‌گردد. با مدی تیشن کردن فراوان عمل اشراق در این چاکرا اتفاق ما افتد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2138
برچسب‌ها: چاکرا , chakra ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مرزبان
تاریخ : دو شنبه 16 مرداد 1391
نظرات

 

 
آيورودا
آيورودا يك سيستم طب پيشگيري, مراقبت هاي بهداشتي و سيستم درماني ذهن_بدن است كه بيش از پنج هزار سال در هند قدمت دارد. آيورودا از دو واژه سانسكريت مشتق شده است: آيور به معناي زيستن و ودا به مفهوم دانش يا علم.
پايه بسياري از روشهاي درماني مانند هوميوپاتي و درمان Polarity از آيورودا است.
• اين علم در اصل دانشي است كه فرزانگان و خردمندان ودايي آن را با توجه به درون خود كشف كردند و براي هزاران سال به صورت شفاهي توسط مرشدان به مريدانشان تدريس شده است.
• در يكي دو دهه گذشته با هدايت ماهاريشي و همكاري تعدادي از پزشكان و متخصصان آيورود، اين دانش از سينه تاريخ بيرون آورده شد.
• اين علم به دنياي غرب راه يافته و اكنون كلينيك هاي آيورودا در هند, امريكا و كشورهاي غربي به ارائه اين سيستم مشغول اند. حدود 6000 پزشك در ايالات متحده، تكنيك Transcendental Meditation (از تكنيك هاي درماني در آيورودا) را فرا گرفته اند و انجام آنرا به بيماران خود توصيه مي كنند.
اساس تئوريك آيورودا
• آيورودا معتقد به وجود 3 نوع انرژي پايه ( دوشاها ) در هر فرد و هر شيئي است. اين انرژي‌ها در بدن انسان عبارتند از: – واتا (Vata) : انرژي حركت
• – پيتا (Pitta) : انرژي هضم و متابوليسم
• – كافا (Kapha) : انرژي لغزنده كردن و ساختمان
اساس تئوريك آيورودا متعادل كردن 3 انرژي پايه بدن است.
• علت بيماري در آيورودا افزايش يا كاهش اين انرژي هاست. آيورودا معتقد است عامل اوليه، تغييرات ذهن است. ذهن،بدن را به سوي بيماري يا سلامتي سوق مي دهد و موجب عدم تعادل انرژي هاي دروني مي شود. همچنين بيماري مي تواند به علت سموم ايجاد شود.
• ماهيت دوشاها(Dosha): بر اساس آيورودا عناصر پنجگانه طبيعت (هوا، فضا، آتش،‌آب و خاك) حاوي مقاديري از ماده و انرژي هستند. واتا : متشكل از هوا و فضا است. واتا تنفس، پلك زدن، حركت عضلات و بافت ها، تپش قلب و همه حركات سيتوپلاسم و غشاهاي سلولي را هدايت مي كند و خلاقيت و سازش را پيش مي برد. عدم تعادل Vata، موجب ترس و اضطراب مي شود.
پيتا : از آتش و آب تشكيل شده است. پيتا هضم، جذب، گوارش، تغذيه، متابوليسم و دماي بدن را كنترل مي كند و درك و هوش را پيش مي برد. عدم تعادل Pitta موجب عصبانيت و حسادت مي شود.
كافا : متشكل از خاك و آب است. كافا مفاصل را لغزنده مي كند، پوست را مرطوب مي سازد و ايمني را نگه مي دارد. آرامش و بخشندگي حاصل Kapha است. عدم تعادل Kapha منجر به وابستگي، طمع و بدخواهي مي شود.
دوشاها، علاوه بر اينكه در تمامي سلول ها جاي دارند، در سه نقطه عمده بدن نيز مستقر مي باشند. هر يك از دوشاها داراي يك محل اصلي است كه به قرارگاه آن مشهور است و در مداواي بيماري نقطه كانـــوني به شـمار مي آيد.
· نوع بدن،‌پايه تشخيص بيماري
• براساس فائق بودن هر يك از دوشاها، سه نوع بدن (سه نوع بنيادي طبايع انسان) تعريف مي شود. نوع يا طبع بدن به شما مي گويد كه طبيعت مايل است چگونه زندگي كنيد. در پيشگيري از بيماري، آگاهي از اينكه كدام دوشا در فرد برتري دارد، مهم است. زيرا رژيم غذايي، نوع تمرينات بدني، شيوه زندگي روزمره، و ساير اقدامات توصيه شده بر اسـاس نوع بدن است. البته هر سه دوشـا در تمـامي افراد حضور دارند و مي بايد تعادل هر سه حفظ شود. شناخت نوع بدن هر فرد, اولين گام تشخيصي در طب آيوروداست.
• 8 شاخه آيورودا
در دانشكده هاي هند قديم، دانش جويان مي توانستند يكي از 8 شاخه پزشكي را انتخاب كنند.
1- پزشكي داخلي (Kayachikista): تئوري سايكوسوماتيك بيانگر آن است كه ذهن مي تواند بيماري در بدن و احشا بيافريند.
2- گوش و حلق و بيني (Shalakga Tantra): كتاب سوشراتا، حدود 72 بيماري چشمي را معرفي مي كند و روشـهاي جراحي براي همه اختلالات چشمي (مثل كاتاراكت، بيماري پلك) و بيماريهاي گوش، گلو و بيني ارائه مي كند.
3- سم شناسي ( Vishagara Vairodh Tantra ): در مورد آلودگي هوا و آب، سموم حيوانات و آنتي دوتهاي آنها، مواد معدني و سبزيجات به كار مي رود.
4- كودكان ( Kaumara bhritya ): در اين شاخه، مراقبت هاي پره ناتال و پست ناتال از كودك و مادر ارائه مي شوند. عناوين مشتملند بر روشهاي ضد بارداري، انتخاب جنسيت، سرشت و افزايش هوش كودك و بيماري هاي كودكي و مامايي.
5جراحي (Shalya Tantra): بيش از 2000 سال پيش، روشهاي سوفسطايي جراحي شناخته شدند. اين اطلاعات به مصر، يونان، رم و سرانجام به تمام جهان منتشر شد. در چين، درمان انسداد روده، سنگ هاي مثانه و كاربرد اجساد براي تشريح و آموختن، انجام مي شد.
6- روانپزشكي (Bhuta Vidya): يك شاخه كامل از آيورودا به بيماري هاي رواني به ويژه رهايي از اعتياد و ترك سيگار اختصاص دارد. درمانهاي ارائه شده علاوه بر رژيم و گياهان دارويي شامل درمان با يوگا ( تنفس، سرودها و … ) نيز مي شود.
7- تقويت كننده ها ( Vajikarana ): اين بخش 2 جنبه دارد : ناباروري ( براي كساني كه مي خواهند بچه دار شوند ) و گسترش و افزايش معنويت ( براي آنها كه مشتاقند انرژي جنسي خود را به انرژي معنوي تبديل كنند ).
8- دوباره جوان كردن ( Rasayana ): پيشگيري از بيماريها و افزايش طول عمر در اين شاخه از آيورودا بحث مي شود.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 2375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


Y O G A N E S H A T
به سایت Yoga Neshat خوش آمدید شیراز خیابان ارم 32295024 _071 http://www.facebook.com/groups/187203674713682


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود